Image and video hosting by TinyPic
   دو نامه!   

Dear Friends,

 Regarding ''Fundamental of  accounting'', Please be informed that ... : Dr. Noravesh doesn’t confirm Azad university degrees or other systems such as Payam noor at all; so all students who has been passed accounting in Azad university or other systems such as Payam noor ; must take part in examination by Dr. Karami .Those who pass the exam will permit not to pass this course again !!!!!!!!!!

 For those who has been graduated from governmental universities, the acceptance score is 14 not less.   

Regards

Dear …;

Thank you due to your kind information. Just one request from you and other friends who have passed

accounting in Azad university or other systems such as Payam noor:

please, please, please, please ... do not pay too much attention to informal announcement of faculty's personnel. Let's see what they can do if we do not take part in your mentioned exam due to poor declaration of faculty.

Yours faithfully;

انصافا مکالمه جالبی است! راستی کلیه دوستانی هم که دیپلمشان در مدارس غیر انتفاعی بوده است باید دوباره دوره دیپلم را در مقطع کارشناسی ارشد بگذرانند! در ترم بعد نیز کسانی که مدرک کارشناسی مدیریت ندارند باید دوباره همه درسها را یک ترمه بگذرانند. ترم بعد آن هم چون فاصله زیادی بین ترم دانشپذیری و ترم بعد ترش افتاده است باید دانشپذیری تکرار شود. ترم بعدش هم چون سنوات تحصیلی تمام است باید همه دوباره ثبت نام کنند و امتحان بدهند...

لینک
   ترجمه تکنولوژی   

همانطور که قبلا گفته شده است، ترجمه تکنولوژی به صورت فصل به فصل به گروه ها یا افراد داده شده است. دلیل آن  ایجاد پیوستگی در ترجمه مطالب بود. بنابراین تحویل قسمتهای ترجمه شده  باید به صورت فصل کامل به استاد باشد و نمره ترجمه نیز به فصل داده می شود نه به فرد.

در صورت تحویل ترجمه به استاد به صورت صفحه ... تا .... ترجمه پذیرفته نمی شود.

لینک
   سلام!   

مدتی بود به دلیل گرفتاری و بعد از آن هم مشغله فوق العاده زیاد نتوانستم خدمتتان باشم. از همه دوستان که پیگیری احوالات نمودند متشکرم. مخصوصا از یکی از دوستان گرامی که نتوانستم در انجام اوامرشان در مورد طرح بازاریابی بکوشم عذر خواهی می کنم. واقعا گرفتار بودم.

اخبار تحصیلی:

۱- دانشکده * قرار است به طور قطع درس مهارتهای عمومی مدیریت را با وقفه ای که با سفر استاد درس رخ می دهد در این ترم ارائه دهد و ظاهرا نگرانی برای حذف آن نیست.

۲- در جلسه ای که نماینده ها با دکتر حسنقلی پور داشتند صحبتی از ۳ واحدی بودن دروس جبرانی نبود. اتفاقا وقتی جمع واحد می زدند آنها را ۲ واحدی حساب می کردند.

۳- از مهلت تحویل ترجمه مالی خبری ندارم لطفا اگر صحبتی با دکتر تهرانی داشته اید خبر دهید.

۴- قرار شده است نسخه ایمیلی کل ترجمه های تکنولوژی را برای اینجانب بفرستید تا یک فایل کردن و ویراستاری شکلی آن برای دکتر جعفرنژاد انجام شود. لطفا سریعتر و قبل از پایان ۲۵/۲/۸۶ اینکار را انجام دهید. بعد از تاریخ فوق از پذیرش آن معذورم.

۵- جریان یک گروه کردن درسهای این ترم توسط دانشکده انجام شده است و برای تبدیل آن به دو گروه پیگیری لازم است. علاقه مندان سریعتر اعلام کنند تا پیگیری شود (البته از سوی نماینده ای که برای اینکار انتخاب می شود) در صورتی که علاقه ای به اینکار ندارید پرسشهای زیاد بنده و برخی دوستان را در کلاس تحمل بفرمایید. برای کلاس رونویسی یا جزوه نویسی نیامده ایم!

۶- جریان حذف انتخابی برخی دروس اصلی نیز هنوز کاملا مشخص نیست و فردا مشخص خواهد شد.

لینک
   ثبت نام ترم جديد و کارنامه دروس جبرانی   

همانطور که قبلا اعلام شد، ۸ واحد درس جبرانی برای این ترم در نظر گرفته شده است. کسانی که در دوره کارشناسی این درسها را گذرانده اند با ارائه کارنامه رسمی و موافقت دانشکده از گذراندن مجدد دروس معاف هستند.

دانشکده برای برنامه ریزی کلاسها نیاز به آمار این افراد دارد. لذا طی امروز تا چهار شنبه،

۸۶/۲/۵،  (احتمال دارد ۵ شنبه نیز به زمان فوق اضافه شود) با ارائه کارنامه خود به سرکار خانم عز آبادی مراجعه فرمایند. طبق صحبت ایشان در صورت عدم مراجعه، درسها به طور اتوماتیک برای همه ثبت نام خواهد شد.

لازم به ذکر است در جلسه قبل قرار شد دانشکده تا دوشنبه (امروز) برنامه ثبت نام را اعلام کند و قراری مبنی بر ارائه کارنامه قبل از اعلام رسمی دانشکده در سایت و ارائه فهرست دروس نبوده است.

طبق صحبتهای اخیر قصد بر این است که در هفته آینده ثبت نام باشد و کلاسها از چهارشنبه (۸۶/۲/۱۲) تشکیل شود.

لینک
   آموزش مديريت   

مدیریت ممکن است در برجهای موسسات مدیریت تدریس شود اما روی کف های خاکی مغازه ها و کارخانجات آموخته می شود.

ر.س.شوکلا

بسیار گفته اند و شنیده ایم که آموزش مدیریت مانند آموزش رانندگی است. اگر کسی در کلاسهای تئوری رانندگی توانایی بالایی داشته باشد دلیل بر توانایی وی بر رانندگی نیست. این مسئله یعنی فاصله بین علم و عمل همیشه و در همه رشته ها وجود دارد ولی در برخی رشته ها بیشتر است. در اکثر دوره های تحصیلی نیز برای کاهش این فاصله تدابیری اندیشیده اند. مثلا در رشته های فنی دروس آزمایشگاهی و کار آموزی یا حتی پروژه عملی کمک شایانی به حل این مشکل می کند. ماهیت این رشته ها نیز مزید بر علت است. در اکثر رشته های فنی فرایند --شناخت-- سیستم فرایند تکرار شده و روشنی است و چالش اصلی در شناخت و کشف مسئله نیست بلکه چالش در راهکار حل مسئله است. در رشته های علوم پایه مسئله شناخت بسیار اساسی است و موضوع اصلی شناخت سیستم است. هر چند مسیر شناخت باید مسیر مهندسی شده و بهینه باشد.

در رشته مدیریت توانایی شناخت که بیشتر به توانایی های ادراکی (conceptual) مشهور است باید به همراه توانایی ارائه راهکار که به توانایی های فنی (فنی نه به معنای رایج آن در ایران که بیشتر معنی حرفه می دهد) باشد. توانایی های ارتباطی هم به عنوان کانال شناخت حقایق و همچنین اعمال راهکار باید وجود داشته باشد.

سوال اصلی اینجاست: چقدر و چگونه می توان توانایی های فوق را  آموزش داد؟ یا حداقل با آموزشهای آکادمیک زمینه را برای یادگیری آنها تسهیل کرد؟

توجه بفرمایید که فرض اصلی ما در این موضوع این است که دانایی (به معنای information نه به معنای knowledge یا wisdom) معادل توانایی نیست. یعنی توانا نبود هر که دانا بود!

برخی از جوابهایی که برای حل مسئله فوق در دنیا اجرا می شود تغییرات زیر در شیوه آموزش مدیریت است:

1- افزایش توانایی های ادراکی دانشجو از طریق تقویت بینش اقتضایی (contingency approach)  و وادار کردن وی به مطالعه موردی (Case Study) و واقعی شرکتها. در این زمینه می توانید به فهرست سرفصلهای آموزشی دانشگاه MIT در برنامه OCW مراجعه کنید.

2- افزایش توانایی های فنی از طریق آموزش مدیریت به عنوان دوره های تحصیلات تکمیلی به دانش آموختگان رشته های فنی (فلسفه پیدایش دوره های MBA)

3- افزایش توانایی های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های خاص (اصول مذاکره، اصول مدیریت جلسه و ...) و نیز جذب و انتخاب دانشجویانی که توانایی ذاتی ارتباط فعال دارند از طریق مصاحبه شفاهی.

خوب با همه اینها آقای مینتزبرگ هنوز اعتقاد دارد که دوره های MBA کفایت لازم را برای آموزش مدیریت یا فراهم کردن زمینه های لازم برای کسب توانایی های مدیریت ندارد. این نظریات در کتابی با عنوان Managers not MBAs در سال 2005 چاپ شده است. در بخش اول کتاب آمده است:

Chapter 1: Wrong people!

Chapter 2: Wrong ways!

Chapter 3: Wrong Consequences!

The author makes the case that because conventional MBA programs are designed almost exclusively for young people with little, if any, managerial experience, the programs overemphasize science, in the form of analysis and technique, and downplay experience and insight. As a result, graduates leave with a distorted impression that management consists entirely of applying formulas in order to solve complex situations.

 

:Managers Not MBAs

 A Hard Look at the Soft Practice of Managing and Management Development

By Henry Mintzberg

 
لینک